Milyen egy jó rendezvényszervező?

Ez az a dolog, amit nem lehet 1 mondatattal megválaszolni, hiszen ez a hivatás nagyon összetett személyiséget kíván. Egyre több fiatal választja ezt a pályát, azonban nagyon sokan belebuknak, hiszen nincs bennük kitartás és alázat. Tisztelet a kivétel, hiszen hallottunk már sikertörténetek fiatalokról, hogy hogyan csináltak a semmiből karriert. Véleményem szerint ha valaki magának érzi a pályát és megvan benne a kellő kvalitás, akkor nagy sikereket érhet el.

Egy jó rendezvényszervezőnek 7 alap tulajdonsággal kell rendelkezni, ami elengedhetetlen a szakmában.

1. Kommunikáció

Minden hivatásban fontos a megfelelő kommunikáció, azonban a mi szakmánkban ez elengedhetetlen.
Nálunk mindennapos a megrendelőkkel lévő beszélgetés akár telefonon vagy személyesen, ezért létfontosságú, hogy megtaláljuk mindenkivel a közös hangot.

 

2. Megbízhatóság

Minden megrendelő szeretné, ha a kifizetett pénzéért a maximális viszonzást kapná, ezért fontos, hogy ne legyenek olyan ígéreteink, amelyeket nem tudunk megvalósítani.
A szakmánkban elég egyszer hibázni, aztán sohasem fogjuk lemosni magunkról a rossz hírt.

 

3. Kreativitás

Az egyik legszebb szakma a miénk, hiszen megrendelők megálmodott elképzeléseit kell életre keltenünk. Ugyebár nincs 2 azonos rendezvény, mindenki szeretne valami egyedit, ezért  fontos, hogy kellően kreatívan tudjuk, hogy mi mivel illik össze és miből mit lehet kohozni.

 

4. Szakértelem – Segítőkészség

A megrendelők sokszor nem tudják, hogy mit is szeretnének pontosan. Szokott lenni mindig valamilyen elképzelésük, azonban rengetegszer ki kell segítenünk őket a kellő szakértelmünkkel, hogy a végeredménnyel meg legyenek elégedve.

 

5. Rugalmasság

Ebben a szakmában elengedhetetlen a mobilitás, hiszen az ország egész részét be kell járni. Fontos, hogy ne jelentsen problémát az sem, ha hétköznap este vagy esetleg hétvégén is dolgozni kell.

 

6. Türelem

Az egyik legfontosabb tulajdonság, hiszen lehet, hogy egy adott eseményt többször át kell majd szervezned, mert a megrendelő menet közben meggondolja magát. Sajnos nem mindig csak a megrendelőkkel kell türelmesnek lenned, hanem nagyrészt az alvállalkozókkal is.

 

7. Precízitás – Pontosság

A szakmánkban nagyon fontos, hogy minden a megfelelő időben és helyzetben történjen, ezért elengedhetetlen számunkra, hogy a legpontosabban és legprecízebben járjunk el az adott rendezvény esetében.

 

A szakmabeliek között a sorrend nagyon megosztott, azonban a tulajdonságok ugyanezek szoktak lenni! Ha a fent felsoroltak alapján, úgy érzed, hogy magadra ismertél, akkor ne habozz és jelentkezz minél hamarabb valamely OKJ-s renezvényszervezői tanfolyamra!